Kód, robot, škol(k)a. Konferenci pro učitele pořádal Dům zahraniční spolupráce a Centrum robotiky
Zdroj fotografií: Centrum robotiky
V polovině října se v Plzni v rámci evropské kampaně Codeweek uskutečnila konference pro učitele základních škol s názvem Kód, robot, škol(k)a. Konferenci pořádal Dům zahraniční spolupráce společně s Centrem robotiky v Plzni. Akce se zúčastnilo 48 pedagogů základních škol.
Konferenci zahájila přednáška o smysluplném využívání digitálních technologií ve výuce. „Během přednášky jsme se dotkli pojmů digitální technologie, digitální gramotnost, digitální kompetence a informatické myšlení. Zároveň jsme se podívali na příklad toho, jak může vypadat obsahově stejná hodina fyziky s využitím papírového pracovního listu a s využitím online nástěnky a iPadů. Zhodnotili jsme společně výhody a nevýhody obou těchto variant a na závěr se podívali na zdroje, kde pedagog může získávat inspiraci pro svou výuku,“ vysvětlila Martina Kupilíková, ředitelka Centra robotiky, která svojí přednáškou konferenci zahájila.
Po společné části proběhly dvě kola workshopů, kdy v každém kole si účastníci vybírali ze tří možností. V dopoledním kole si někteří pedagogové vybrali workshop, kde rozvíjeli informatické myšlení bez jakékoliv technologie formou hry. Druhou variantou byly základy fotografování a úprava vlastních fotografií. Třetí možností bylo technologické okénko, tedy workshop, který se týkal nejrůznějších technologií a jejich využití na prvním a druhém stupni základních škol.
Z odpoledních workshopů bylo opět co vybírat. Jak může vypadat interaktivní hra pro žáky v aplikaci Action Bound bylo tématem prvního workshopu. Druhou variantou byla práce s tablety, například tvorba animace ve spojení s metodou skládankového učení. Třetí možností bylo využití virtuální reality při chemickém pokusu ve virtuální laboratoři.
Editace textu: Adriana Jarošová